Comments
|
Pabeigšu esošo e-grāmatu, ķeršos pie tavas.
|
Cool.
Sou, tagad ar LSD un zāli jums ceļi škirsies?
Sou, tagad ar LSD un zāli jums ceļi škirsies?
(Reply to this) (Thread)
|
Skolnieka - skolotāja attiecības droši vien vairs nebūs. Iespējams, senu draugu attiecības. Hvz. Laiks rādīs.
(Reply to this) (Parent)
|
Wow, es pat to visu izlasīju.
Tiešām, wow, jo parasti murgainās prozas darbus izvairos lasīt. Kaut kāds maģisks šarms tavā darbā ir, tas noteikti. Un tas atstāj kaut kādu pēcgaršu (augstprātīga smīna un mērena WTF?! sajūtu). Tomēr, jāsaka, tā, ka patiktu, tā nav.
Riskēšu izgāzties un kristies cilvēku acīs, sacīdams, ka es īsti nesapratu. Nesapratu to dziļo jēgu tam pasākumam, to krutumu. Kā moderni saka: "I don't get it."
Jā, teksts ir bagāts ar jaukām frāzēm, konstrukcijām tēlojumiem, mizanscēnām, kas atsauc atmiņā kaut kādus brīžus no dzīves, sajūtas, bailes, pieredzi, pārdomas..bet tam cauri strāvo tāds "augstās mākslas" fīlings kā satori: tjipa, es rakstu, lai tas būtu maksimāli kruti, inovatīvi, neparasti, mazliet murgaini un nevienam nesaprotami. Šāds stils vienmēr ir kaitinājis, jo es, iespējams, neesmu no tiem cilvēkiem, kas spēj augsto mākslu novērtēt. Vai arī "augstā māksla" ir kaut kāds muļķīgs snobisks izgudrojums, neesoša ilūzija, jeb, tautas valodā, "bullšits".
Tiešām, wow, jo parasti murgainās prozas darbus izvairos lasīt. Kaut kāds maģisks šarms tavā darbā ir, tas noteikti. Un tas atstāj kaut kādu pēcgaršu (augstprātīga smīna un mērena WTF?! sajūtu). Tomēr, jāsaka, tā, ka patiktu, tā nav.
Riskēšu izgāzties un kristies cilvēku acīs, sacīdams, ka es īsti nesapratu. Nesapratu to dziļo jēgu tam pasākumam, to krutumu. Kā moderni saka: "I don't get it."
Jā, teksts ir bagāts ar jaukām frāzēm, konstrukcijām tēlojumiem, mizanscēnām, kas atsauc atmiņā kaut kādus brīžus no dzīves, sajūtas, bailes, pieredzi, pārdomas..bet tam cauri strāvo tāds "augstās mākslas" fīlings kā satori: tjipa, es rakstu, lai tas būtu maksimāli kruti, inovatīvi, neparasti, mazliet murgaini un nevienam nesaprotami. Šāds stils vienmēr ir kaitinājis, jo es, iespējams, neesmu no tiem cilvēkiem, kas spēj augsto mākslu novērtēt. Vai arī "augstā māksla" ir kaut kāds muļķīgs snobisks izgudrojums, neesoša ilūzija, jeb, tautas valodā, "bullšits".
(Reply to this) (Thread)
|
Thx par komentu. Nekādas dziļās jēgas stāstam nav. Vienkāršs gabals par noteiktas cilvēku grupas dzīves fragmentu, kuru centos rakstīt tam atbilstošā veidā. Zemteksti, protams, ir, taču tie ir salīdzinoši nebūtiski.
Taču šoreiz pavisam noteikti nekādu "augsto mākslu" taisīt necentos. Mērķis bija labs tripa stāsts. Tāpēc pēc iespējas nīdēju ārā visus liekos stila elementus, cik nu varēju, lai nezaudētu savu rokrakstu un vajadzīgo fīlingu. Īsti neizdevās - tāpēc arī pirms tam rakstīju, ka tā nav nekāda labā literatūra. Tiesa, daļa šķietamo vijebonu, imo, ir nepieciešami - stāsts par psihedēliķu piedzīvojumiem bez psihedēlijas sūkātu. Cita lieta, ka to tur patiešām bija par daudz.
Taču šoreiz pavisam noteikti nekādu "augsto mākslu" taisīt necentos. Mērķis bija labs tripa stāsts. Tāpēc pēc iespējas nīdēju ārā visus liekos stila elementus, cik nu varēju, lai nezaudētu savu rokrakstu un vajadzīgo fīlingu. Īsti neizdevās - tāpēc arī pirms tam rakstīju, ka tā nav nekāda labā literatūra. Tiesa, daļa šķietamo vijebonu, imo, ir nepieciešami - stāsts par psihedēliķu piedzīvojumiem bez psihedēlijas sūkātu. Cita lieta, ka to tur patiešām bija par daudz.
(Reply to this) (Parent)
Es te tagad nedaudz izklāstīšu savas personīgās domas (subjektīvisma disclaimer)
Izlasīju visu, lai gan samērā ātri.
Pozitīvās lietas:
Es izlasīju visu līdz galam un man pat nebija pārāk jāpiepūlas.
Lietas, kas man nepatika:
1.Stāstījumam trūka stilistiskas homogenitātes. Sākumā cakainās metaforas traucēja lasījuma plūdumam, aizēnodamas darbību. Dažviet radās sajūta, ka autors ir ne pārāk veiksmīgi iestiķējis tekstā vairākas pirms tam izdomātas frāzes, kas atsevišķi varbūt arī ir lieliskas, bet nesader ar pārējo tekstu. Tipisks piemērs būtu "Karmas ubagi nevar atteikties pat no pāris grašiem".
2. Kaut kas nav veiksmīgs pašā vārdu salikumā "karmas ubagi". Pirmkārt, es to uztveru kā pārāk tiešu kopiju no "Dharmas blandoņām" - grāmatas, ko es neesmu izlasījusi, par spīti faktam, ka viņa stāv manā plauktā ("Ceļā" turpretim man kaut kādā mērā patika). Otrkārt, šis vārdu savienojums tiek ieviests bez jebkāda paskaidrojuma, vienlaikus esot, vismaz manā uztverē, spēcīgā kontrastā ar darbā notiekošo. Ja tas tiek domāts kā patstāvīgs vingrinājums lasītājam - meditācija par to, kā šie cilvēki ir karmas ubagi, tad tam nevajadzētu parādīties literārā darba tekstā kā varoņa domām, atstājot to kā distancētu nosaukumu.
3. Darba emocionālais uzstādījums, proti, eksistenciāla bezmērķība, sižetiski sastāv no divām daļām - reālistiskās "dzīvei nav tāpat nav nekādas jēgas, un viss pēc kā cilvēki tiecas ir sūds" un sci-fi "pasaules gals ir tuvu" daļas. Brīžiem šķiet, ka otrā ir ieviesta tikai kā lēts sižetisks attaisnojums galveno varoņu slikti pamatotajai rīcībai. To varētu uztvert kā literāru ironisku joku - metaforu pasaules bezjēdzībai, bet atsevišķās vietās par to tiek runāts "nopietni".
4. Visi varoņi, izņemot galveno, ir minimāli iezīmēti un kalpo tikai kā fons egocentriskā protagonista narcistiskajai defilēšanai.
Bija dažas elementāras drukas kļūdas.
No filozofiskā viedokļa (nodalu to no sadaļas "man nepatika") man kā Bērtranda Rasela uzturētai Prusta pielūdzējai ir grūti atbalstīt kosmiskus dzīves jēgas meklējumus ārpus fizisko priekšmetu estētikas un cilvēcisko attiecību skaistuma, kas mūs noved atpakaļ pie darba nosaukuma nozīmes - kalpošana sabiedrībai noteikti ir karmiski piepildītāka par ķīmiski inducētu ezotērisku meža apbrīnošanu.
Izlasīju visu, lai gan samērā ātri.
Pozitīvās lietas:
Es izlasīju visu līdz galam un man pat nebija pārāk jāpiepūlas.
Lietas, kas man nepatika:
1.Stāstījumam trūka stilistiskas homogenitātes. Sākumā cakainās metaforas traucēja lasījuma plūdumam, aizēnodamas darbību. Dažviet radās sajūta, ka autors ir ne pārāk veiksmīgi iestiķējis tekstā vairākas pirms tam izdomātas frāzes, kas atsevišķi varbūt arī ir lieliskas, bet nesader ar pārējo tekstu. Tipisks piemērs būtu "Karmas ubagi nevar atteikties pat no pāris grašiem".
2. Kaut kas nav veiksmīgs pašā vārdu salikumā "karmas ubagi". Pirmkārt, es to uztveru kā pārāk tiešu kopiju no "Dharmas blandoņām" - grāmatas, ko es neesmu izlasījusi, par spīti faktam, ka viņa stāv manā plauktā ("Ceļā" turpretim man kaut kādā mērā patika). Otrkārt, šis vārdu savienojums tiek ieviests bez jebkāda paskaidrojuma, vienlaikus esot, vismaz manā uztverē, spēcīgā kontrastā ar darbā notiekošo. Ja tas tiek domāts kā patstāvīgs vingrinājums lasītājam - meditācija par to, kā šie cilvēki ir karmas ubagi, tad tam nevajadzētu parādīties literārā darba tekstā kā varoņa domām, atstājot to kā distancētu nosaukumu.
3. Darba emocionālais uzstādījums, proti, eksistenciāla bezmērķība, sižetiski sastāv no divām daļām - reālistiskās "dzīvei nav tāpat nav nekādas jēgas, un viss pēc kā cilvēki tiecas ir sūds" un sci-fi "pasaules gals ir tuvu" daļas. Brīžiem šķiet, ka otrā ir ieviesta tikai kā lēts sižetisks attaisnojums galveno varoņu slikti pamatotajai rīcībai. To varētu uztvert kā literāru ironisku joku - metaforu pasaules bezjēdzībai, bet atsevišķās vietās par to tiek runāts "nopietni".
4. Visi varoņi, izņemot galveno, ir minimāli iezīmēti un kalpo tikai kā fons egocentriskā protagonista narcistiskajai defilēšanai.
Bija dažas elementāras drukas kļūdas.
No filozofiskā viedokļa (nodalu to no sadaļas "man nepatika") man kā Bērtranda Rasela uzturētai Prusta pielūdzējai ir grūti atbalstīt kosmiskus dzīves jēgas meklējumus ārpus fizisko priekšmetu estētikas un cilvēcisko attiecību skaistuma, kas mūs noved atpakaļ pie darba nosaukuma nozīmes - kalpošana sabiedrībai noteikti ir karmiski piepildītāka par ķīmiski inducētu ezotērisku meža apbrīnošanu.
(Reply to this) (Thread)
|
''No filozofiskā viedokļa (nodalu to no sadaļas "man nepatika") man kā Bērtranda Rasela uzturētai Prusta pielūdzējai ir grūti atbalstīt kosmiskus dzīves jēgas meklējumus ārpus fizisko priekšmetu estētikas un cilvēcisko attiecību skaistuma, kas mūs noved atpakaļ pie darba nosaukuma nozīmes - kalpošana sabiedrībai noteikti ir karmiski piepildītāka par ķīmiski inducētu ezotērisku meža apbrīnošanu.''
Šaubos vai Pīss šādu viedu atziņu būtu palaidis garām. Fakts ir tāds, ka viens uzstādījums netraucē otram. Bezgalīga eksistence bez šaubām ir bezjēdzīga (kāda gan tā vēl varētu būt), taču to iespējams piepildīt ar galīgu jēgu. Galīgums nodrošina jēdzību.
Man šķiet, ka šādas atziņas tīri labi ''kalpo sabiedrībai''.
Tiesa darbu vēl neesmu lasījis.
Šaubos vai Pīss šādu viedu atziņu būtu palaidis garām. Fakts ir tāds, ka viens uzstādījums netraucē otram. Bezgalīga eksistence bez šaubām ir bezjēdzīga (kāda gan tā vēl varētu būt), taču to iespējams piepildīt ar galīgu jēgu. Galīgums nodrošina jēdzību.
Man šķiet, ka šādas atziņas tīri labi ''kalpo sabiedrībai''.
Tiesa darbu vēl neesmu lasījis.
(Reply to this) (Parent)
|
Paldies par kritiku. Šo to apzinājos, par šo to citu iepriekš nebiju īsti pārliecināts, tāpēc tā bija patiešām noderīga.
Faktiski vienīgais, ko varētu piebilst - stāstu vairāk rakstīju kā žurnālistisku hroniku, ne mākslas darbu, tāpēc literārā ziņā tā ir krietni seklāka, kā, šķiet, gaidīji. Sāku kā psihedēlisku eposu, bet drīz vien kļuva skaidrs, ka tam neesmu gatavs, tāpēc pusceļā gabals transformējās personiskās piezīmēs, kuras šeit ieliku, paklausot paziņu lūgumam. Sākotnēji nosaukumam bija jēga (turklāt par 'Dharmas blandoņām' uzzināju jau pēc sākšanās), taču drīz vien no tās palika tikai nosaukums un pirmā nodaļa. Tā ka trāpīji mērķī :).
Faktiski vienīgais, ko varētu piebilst - stāstu vairāk rakstīju kā žurnālistisku hroniku, ne mākslas darbu, tāpēc literārā ziņā tā ir krietni seklāka, kā, šķiet, gaidīji. Sāku kā psihedēlisku eposu, bet drīz vien kļuva skaidrs, ka tam neesmu gatavs, tāpēc pusceļā gabals transformējās personiskās piezīmēs, kuras šeit ieliku, paklausot paziņu lūgumam. Sākotnēji nosaukumam bija jēga (turklāt par 'Dharmas blandoņām' uzzināju jau pēc sākšanās), taču drīz vien no tās palika tikai nosaukums un pirmā nodaļa. Tā ka trāpīji mērķī :).
(Reply to this) (Parent)
Man patika. Paldies. Raksti vēl!
...(būs jānopērk "Dharmas blandoņas"', jo ņemu no bibliotēkas jau trešo reizi!)
...(būs jānopērk "Dharmas blandoņas"', jo ņemu no bibliotēkas jau trešo reizi!)
(Reply to this) (Thread)
|
Paldies. Ja neesi lasījis, iesaku nočekot Heses "Sidhārtu", kas varētu būt nākamais solis pēc "Dharmas blandoņām".
Tā grāmata man kautkur mājās ir...kādreiz lasīju, bet nepatika...būs jāmēģina velreiz tagad. :)
(Reply to this) (Parent)
Varbūt brauc uz to jauno literātu nometinājumu - "Aicinājums" laikam?
Pats laikam piebiedrošos, lai gan liela iekāriena nav
Pats laikam piebiedrošos, lai gan liela iekāriena nav
(Reply to this) (Thread)
|
Nav vairs tas vecums. Da i tolaik nebraucu.
(Reply to this) (Parent)